BRU ACTUALITEIT AGENTSCHAP VZW

BRU ACTUALITEIT AGENTSCHAP VZW

BRU logo zwart
Branden, Nieuws

Sigaret zet slaapkamer in lichterlaaie nadat bewoner in slaap valt

Foto NDZ
Foto NDZ
Tijdens de nacht van zaterdag op zondag heeft een zware brand gewoed in een woning gelegen aan de Kloosterstraat te Wevelgem. Het was de bewoner zelf die omstreeks 1.30 uur gewekt werd door de hevige rookontwikkeling die de brand produceerde en daardoor zichzelf en de hond die bij hem was nog net op tijd in veiligheid kon brengen. De man verklaarde achteraf in slaap te zijn gevallen tijdens het roken van een sigaret in bed. Toen de brandweer aankwam, sloegen de vlammen reeds zowel aan de voor- als achterzijde hoog uit de woning. Door de brand is de bovenverdieping van het pand compleet vernield en is er op de gelijkvloerse verdieping vooral waterschade. Door de brand raakte de woning onbewoonbaar. Ook de naastgelegen woning van de buren liep lichte schade op aan de achterzijde. Zij werden uit voorzorg even uit hun woning geëvacueerd maar konden al snel terug naar hun woonst. Zowel de bewoner als de hond die bij hem logeerde, bleven ongedeerd.

Deel dit artikel
Facebook
Twitter
LinkedIn
31 juli 2017
Geschreven door
BRU redactie (NSK)
Branden, Nieuws