Het Vlaams bedrijf Intelligent Internet Machines heeft recentelijk Animachine ontwikkeld en staat klaar met dit gloednieuw, krachtig platform om de sociale media te revolutioneren. Met deze hoogtechnologische software kunnen gebruikers vanaf heden animatie creëren om toe te voegen aan hun account op sociale media. Met deze applicatie zal het mogelijk worden om innovatieve tools om 3D-animatie te ontwikkelen wereldwijd naar mobiele toestellen te brengen. De eerste implementatie van Animachine is Push!, een game die tegelijkertijd door meerdere gebruikers kan gespeeld worden, allemaal binnen een overkoepelend sociaal medium. De innovatieve interface van Push! stelt gebruikers bovendien in staat om hun eigen animaties met elkaar te delen. De meesten van ons zijn al een tijdje verliefd op sociale media als Facebook, YouTube, Instagram en TikTok. Al deze platformen hebben met elkaar gemeen dat ze bedoeld zijn om beelden en/of videoclips met andere gebruikers te delen — logisch, want zulke inhoud is gemakkelijk om te maken en ligt binnen handbereik van bijna iedereen die een tablet of smartphone heeft. Jammer genoeg, hadden tot nu toe enkel gepassioneerde illustratoren en digitale vormgevers de kennis om ook eigen animatie te creëren. Tot nu. Er is geen twijfel aan: Push! staat klaar om gebied te betreden waar geen enkel platform waarmee teksten, foto’s of video’s kunnen gedeeld worden ooit is geweest. De populairste sociale mediasites en –apps laten mensen toe om video’s te uploaden, te bekijken en leuk te vinden, maar de mogelijkheid om jouw eigen animatie-inhoud te creëren is nooit eerder beschikbaar geweest. Het is dan ook niet moeilijk om te zien hoe Animachine iets volledig nieuws in het digitale mandje legt. Omdat er momenteel maar een handjevol gebruikers unieke animatie met anderen deelt, is het rijk van de originele animatiefilms binnen de sociale media vooralsnog behoorlijk onontgonnen gebleven. Push! gebruikt kunstmatige intelligentie en gedragsdata om een unieke, mobiele, speelbare app voor ‘content creation’ te kunnen aanbieden. Het resultaat zal garant staan voor een baanbrekende, genretartende ervaring die de grenzen zal verleggen van wat tot op heden mogelijk werd geacht binnen de wereld van gaming en sociale media. Dat de technologie zelfs voor grote spelers op de markt aantrekkelijk is, wordt aangetoond door het feit dat de mascotte van de komende Olympische Spelen in Tokio wordt bewogen met exact dezelfde Animation Now ‘engine’. dat soort adelbrieven, heeft Intelligent Internet Machines reeds bewezen dat het in staat is om de mogelijkheden van moderne animatietechnologie verder de toekomst in te katapulteren. Net als Fortnite en TikTok, zal Push! en later natuurlijk ook Animachine gratis zijn. Gebruikers zullen echter uitgenodigd worden om hun personages te laten evolueren door digitale extra’s en upgrades te kopen in de geïntegreerde online winkel. Daarbovenop zullen andere partijen in staat zijn om Animachine Creative Suite-licenties aan te schaffen. Zo kunnen ze originele inhoud rond hun eigen merk(en) creëren, terwijl 3D-artiesten hun personages, bewegingen en digitale voorwerpen via de winkel kunnen aanpassen. Meer info via seedrs.iim.media/
Met wat geluk brengt ‘Linda ut Wervik’ haar lied ter promotie voor haar snoep op Kamping Kitch
Wervik – Wie een TikTok-account heeft, zal ongetwijfeld al kennis hebben gemaakt met de TikTok-sensatie ‘Linda ut Wervik’. Dagelijks weet de snoepverkoopster uit Wervik met