De twee Volvo’s XC 60 werden deze ochtend door Automobilia afgeleverd aan het Centraal Politiehuis. De wagens zullen worden gebruikt door de dienst Interventie en dienen ter vervanging van twee andere wagens. Ook de dienst Recherche en het Snel Responsteam zetten sinds kort nieuwe wagens in. Korpschef Nicholas Paelinck: “Met de komst van deze nieuwe wagens vernieuwen we ons wagenpark met in totaal zes wagens. Uiteraard voorzien wij in een specifieke rijopleiding voor onze medewerkers.” Voorzitter van het politiecollege Burgemeester Marc Vanden Bussche: “Ik ben blij dat we dergelijke performante wagens kunnen inzetten. De wagens werden nog net op tijd geleverd bij de start van het toeristisch zomerseizoen wanneer het alle hens aan dek is voor de politiediensten. Ik dank Automobilia voor de vlotte en goede samenwerking.” 
Gekantelde heftruck veroorzaakt chemische reactie in Heule
Heule – Woensdagavond omstreeks middernacht werd Brandweer Fluvia opgeroepen voor een incident met gevaarlijke stoffen bij de firma Lecot gelegen op de Vierlinden in Heule.


